fredag 14 september 2012

Fredag, ledigdag

Jepp som alltid nu när jag är mammaledig så är sonen hemma fredagar. Idag va en riktig tråkdag med regn och rusk. Jag fick en redig sovmorgon av mina underbaringar. Jonte har sovit hela nätterna i sitt rum hela veckan och idag kom han upp runt 8 nångång och smög ner och kolla bompa och käka ostmacka som pappa gjort åt honom, myskorven. Svea somna vid 20 igår när vi natta båda barnen och sov till ca 9 idag... Herre jisses!!!! Sen låg vi och myste hur länge som helst efter amningen.

Idag va det jontes val av aktivitet som gällde, leka med bilar i hans rum blev valet. Tyvärr kom den där "underbara" killen fram när jag bad honom gå upp och städa undan lite så vi skulle få plats att köra med bilarna, medan jag plocka bort frukosten. Lite sura miner, gormande, lek ensam på rummet, kom han iaf ner och hade plockat undan. Så då blev det tågräls-bygge och jag passade på att städa hans garderob. Svea sov som en stock i vagninsattsen. Efter tågleken ville han köra med bilar. Hans två mattor är även bilbanor, men då sa jag att innan vi leker med bilar tar vi och gör en storstädning av rummet, vilket han kors i taket godtog rakt av. Jag gissar att delen " mamma hjälper oxå till" gjorde susen. Så det sorterades i leklådorna, städades upp varenda pinal från golvet(annars hamnade dom i dammsugaren, hotade mamman), mattor skakades, golven dammsögs, dammades, möblerades om lite och så byttes sängkläder. Och Svea sov under hela tiden, NICE!!!

Nu leker grabbarna i jontes rum och tjejerna slappar i fåtöljerna.

idag har ungarna varit helt lövly!! Vi hoppas på en lövly kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar