tisdag 2 april 2013

Barnkommentarer....

Jag VET att jag är tjock
Det är skitjobbigt och jag FÖRSÖKER göra nått åt det...
Jag VET att barn funderar och kommenterar, de måste få göra det
Jag VET att min son älskar mig över allt annat
MEN det är SKITJOBBIGT när man får höra
"mamma du är tjock"
"nu är jag så mätt mamma så jag har en lika tjock mage som sig" osv.....
Jag försöker med svar som
"ja det är jag, det blev så när Svea låg i mammas mage"
"ja alla ser olika ut och det är väl tur"
"ja det är jag, men jag blir oxå lite ledsen varje gång du säger det"

Gör jag fel när jag säger/reagerar som jag nu gör?!?!?

Riiiiiktigt så smal som första gubben visar har jag väl inte varit MEN.......

1 kommentar:

  1. Tycker inte alls att du reagerar fel. Klart man blir ledsen även om det är ens lilla kille som säger saker som han säkert inte menar något illa med. Är man inte nöjd med sig själv behövs det ju inte så mycket för att man ska bli ledsen. Jag hoppas själv på att komma i form efter denna graviditet. /Ann-sofie

    SvaraRadera