fredag 12 september 2014

.......

Sitter uppkrupen i ett av hörnen i soffan, ögonen helt igensvullna av all gråt, skakig i kroppen och det känns som jag har feber, fryser och känner mig helt matt. Idag fick jag ett fruktansvärt besked som slog ut mig totalt. Det som inte skulle hända kommer att hända. En underbar vän håller på att förlora kampen mot cancern. Jag tänker på henne, hennes man och deras fina barn. Vad har nån av dem gjort för att behöva genomlida detta helvete. Jag är förbannad över att det finns sådana sjukdomar som tar ett barns förälder från dem, eller en livskamrat. Jag vill inte, vägrar att acceptera att det ska få gå till på detta sätt. Tyvärr spelar det ungen roll vad jag inte tycker och tänker, det är ett faktum att cancer är en överjävlig djävul som slår sig fram och krossar familjer. Men vi andra runt omkring finns här och försöker på alla sätt hjälpa till även om man känner sig maktlös och att det man gör inte räcker till. Önskar det skulle finnas en manual på hur man på bästa sätt hjälper, underlättar och fixar detta nattsvarta kaos❤️❤️❤️❤️ Älskade underbara människor, det va ju inte såhär det skulle bli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar