söndag 6 juni 2010

uppdatering

uppdatering
jaaaajajajaaa jag är inte så bra på att skriva längre.... jag tycker att det är helt okej att skylla på studierna för det är de som kommer ivägen...
men nu har jag en lucka för uppdatering(eller egentligen har jag inte det men jag tar mig det...)


igår tog vi en promenad till pryssgården jag och jonte medan pappan åkte gocart.. såhär utslagen blir man av att åka vagn så länge!!

så kan man oxå göra med bobbycaren...

eller såhär..

BADAAAAA!!!

finns det något godare än frukt.. jonte satte i sig ½ korg med physalis(stavning??) och många många jordgubbar....
ja i alla fall!! vi la ju fram vår uppsats i fredags och blev sågade längs fotknölarna.... man får inte skylla på handledaren MEN hade vi fått skriva som vi från början gjort och ville så hade vi inte blivit lika hårt sågade. för de ändringar vi fick på det mesta vad på det sätt vi hade velat skriva men absolut inte fick för vår handledare....

jag va så tom, besviken och ärligt ledsen när vi va klara. hur kan handledare inom samma institut ha så olika referensramar på hur man ska skriva och vilken litteratur man får använda sig av.... gggaaaahhhhh!!!! jag blir galen...


en kommentar som sved extra mkt var från en examninator:
" men det är ju du somstudent som i slutändan väljer på vilket sätt du vill skriva din uppsats...."

jag höll på att trilla av stolen när människan sa så...
ville bara skrika ut
" så är det väl för faaan inte, det är ju handledaren som måste godkänna texten innan man får anmäla sig...."


vi är ju ett klart exempal på detta.... vår handledare sa inte okej förän vi skrev exakt på det sätt hon ville.... och vad fick vi för det.... jo BAJS!!!!!


nu har vi suttit i mer än 3 timmar och fixat och trixat för att få ordning på skiten. får se om vi skickar in det ikväll eller imorn...
så snälla gulliga ni som läser.. håll tummarna för oss...

2 kommentarer:

  1. Tycker du ska prata med stuff om handledaren. För om handledaren har godkänt uppsatsen ska man inte kunna bli sågad så otroligt. Det ska inte skilja så mycket mellan handledare och examinator, fick vi höra nu av vår kursansvarig nu när vi pratade om uppsatser och examensarbeten. Dock var han medveten om att det bruka kunna slarvas med det för studenterna. Det kommer lösa sig med uppsatsen men vet hur frustrerande det kan vara. Själv kommer jag ha examensarbetet kvar då jag går på föräldraledighet i höst/vinter. Kämpa på.

    SvaraRadera
  2. Håller helt och fullt med ovanstående du är redan en fantastisk lärare, det är bara den j....a teorin som återstår.
    Håller alla tummar jag har, mamma

    SvaraRadera