måndag 4 april 2011

trodde vi skulle slippa!!!!

ja jag va naiv nog och trodde att vi skulle slippa magsjuka hos oss men ack så fel jag hade. karln ringde på fm idag och lät mer död än levande. prata med honom nyss igen och lika döende lät han denna gång. han ligger i gemensamma rummet för föreningen för vi har visning kl15 och han ville inte dra in bacillerna i lgh.. gullet, men fatta vad hemskt att inte kunna va i sitt eget hem när man är sjuk. så det blir att vaba imorn då de på dagis inte vill ha dit barnen om man har magsjuka hemma. SÅ en dag fick jag jobba denna vecka.... ÄR INTE LIVET BARA HELT JÄVLA FANTASTISKT!!!!!!!!!! som tur är så har jag världens bästaste mormor och morfar som ställer upp och hämtar lillkillen från dagis vid 16 eftersom jag stänger och inte vill att han ska vara på dagis till 18(vet inte ens om dagis har öppet så länge!?!?!?). kalla mig fjantig men 8.30-18 känns aningen för länge för en 2 åring att vara på dagis oavsett om han trivs eller inte (det räcker med 6.30-17 turen på onsdagar som jag mår dåligt över). alla på jobbet bara ler och säger välkommen till verkligheten, nu är det din tid. du kan betala igen om några år... va faan några år.. jag vill inte ha mer sjukdommar NU!!! tycker vi har gjort vårat sen årsskiftet. men va faan har en bekant vars barn har vattkoppor, kanske ska åka dit och smitta ner ungen så vi kan vaba lite till. fast det kan jag ju inte för karln har ju inte haft det så då blir jag ensamstående och karln flyttar ut tills det är över.... KLAGA KLAGA KLAGA!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Ni är så välkomna så=)
    Förstår att det är jobbigt med alla sjukdomar som härjar och tyvärr så kan ju magsjuka komma och gå som den vill, vattkoppor får de ju bara en gång..
    Hoppas ni blir friska snart så ni kan njuta av våren!

    SvaraRadera