söndag 4 december 2011

En underbar helg är slut

Ja då va en underbar helg slut. Vi, hela familjen, är mkt nöjda och väldigt trötta. I fredags va vi alla lediga, vi gick upp, käka frulle och packa inför minisemester med min mormor och morfar. Vi hämta upp dom strax innan 10 och styrde bilen mot Dalarna och leksand. Resan gick mkt bra, väl framme checka vi in på en underbar herrgård och tog en härlig kvällspromenad i en underbart mysig stad. Efter det väntade en middag innehållandes 4 rätters. Det va supergott och gick ganska bra med lillherrn oxå. Igår gick vi upp runt 8 käka frulle sen åkte vi genom de magiskt fina miljöerna i Leksand, Rättvik och vidare upp mot Mora och tomteland. Vädret va sådär men snö fick vi lite även om den kom med tillhörande halvstorm. Sonen fick ett hysteriskt utbrott, somnade och va sen på ett utomordentligt humör.

Idag har vi städat inför dagens 3-års firande. Han fyller ju inte än men vi är ju inte hemma då så det fick bli idag istället. Världens bästa pjää kom lite tidigare, han hade laddat upp en speciell överaskning. Tyvärr blev det inget med den överaskningen(åka sopbin) för jonte lyckades välta sin garderob över sig. Hemska hemska händelse. Jag och mannen höll på att städa på nedervåningen och jonte va i sitt rum för att hämta ett par byxor. Han hade klättrat upp på en hylla och då välte den. Jag och mannen hörde ett BRAK!!! Efterföljt av ett illtjut!!!! Hjärtat flög upp i halsen på oss och vi rusade upp för trappan, där uppe möts vi av en vält garderob utan att se vår gråtande som. Vi får bort garderoben och får fram sonen. Han va lite blåslagen med några skrapsår men inget allvarligare. Usch hemska händelse. Trotts den dramatiska uppladdningen så hade vi ett supertrevligt kalas. Sonen fick pärlor, pennor, ritblock, bilar, kaffeservice, docktorslåda, kläder, fuktade och jag vet inte allt. Men en sak vet jag, han var supernöjd och helt slut nu när han och pappan gick upp för att lägga sig och läsa ur de nya böckerna.

Jag ligger och degar i soffan mkt nöjd jag med, efter denna helg. Imorn är tyvärr helgen slut men jag jobbar ju bara 4 dagar och sen är det dax för Egypten på lördag.
Jag är så glad, lycklig och väldigt nöjd med min familj, mina vänner och mitt liv <3

1 kommentar:

  1. Hur kommer det sig egentligen att man slutar/ger upp/tappar allt ?! Hände det något speciellt för dig ? Kram //

    SvaraRadera