onsdag 30 november 2011

Sverige var fan är vi påväg???

Jag blir hjälplöst besviken och hederligt asförbannad.. Vad är det för jävla samhälle vi lever i. På väldigt nära håll har jag stött på du bubbelmoralens moderland.

En nära person har en längre tid försökt att få jobb via AMS. Nu har personen i fråga lyckats fixa en drömpraktin inom det yrke denne är universitets utbildad. AMS skulle stå för pendling då praktiken ligger på annan ort än den där aktuell bor. Nu onsdag!!!!! Alltså 5 dagar innan praktiken börjar får berörd reda på att AMS betalar ut pendlingsbidraget retoantivt?!?!? (stavning)... Alltså hallå redan här kan man stanna upp och fråga sig vad ams egentligen bidragit med i denna fråga.....
Vidare berörd person har inte haft jobb sedan aug och har snålat och sparat på den inarbetade lönen så den har räckt fram till NU!!! Nu får berörd nekande från soc om bidrag, AMS betalar ut en mindre summa på 4000-5000 kr som personen ska klara att betalar räkningar och leva av. Hur i HELA HELVET !!! Ska man få ihop räkningar, mat, pendling och uppehälle/levene i dubbla städer på 4000-5000 kronor..... SVARA mig gärna på det pappa staten.

Vad fan vinner engagerade, villiga, motiverade unga människor på att ens söka hjälp hos AMS eller soc????

Jag är så genomruttet besviken på allt vad samhället "ska" stå för. USCH jag skäms fan....

2 kommentarer:

  1. Det är så typiskt soss att bara tänka på "just prick nu" och inte några månader framåt. En gång för länge sen när jag skulle laga tänder tyckte de inte jag behövde göra en ordenlig lagning utan bara en tillfällig...Jaha, gissa vilka som får betala en lagning till när den tillfälliga gått sönder då? Dumt att göra saker ordentligt från början liksom // MVH Alex (Pierres syster)

    SvaraRadera
  2. Ja.. det känns som om det är många som fortfarande inte har förstått att så här blir det med en högerregering i Sverige. Mer till dom rika, och mindre till dom fattiga.. Sorgligt, men sant..

    SvaraRadera