lördag 26 oktober 2013

Pengar

Lönen kom och försvann lika fort.... 
När ska man få börja känna att man kan leva. Man jobbar för att tjäna pengar för att kunna köpa mat och betala räkningar.... MEN när ska man kunna lägga undan lite, börja bygga upp en buffert?!? 
För mig känns det så fruktansvärt avlägset. 
Jag får sån ångest, mår så dåligt. 
Vill kunna känna att vi kan unna oss bio, busfabriken och kanske till och med badhuset och lite extra gott att äta nu och då MEN så är inte fallet och om vi nu ändå unnar oss nått av det då betyder det att jag/maken äter knäckeåvatten/havregrynsgröt i 3 veckor..... 
Vinterkläder är köpta men inte vinterskor till sonen. 
Har fått en resa till värmen ❤️ (Tusen tack!!!!!!!)
men då ska det va matdryckpengar dit. Jag kan äta knäckeåvatten men vill att barnen ska få en riktig härlig semester. 
Vill inte att karln ska känna att han behöver jobba var enda helg, vill inte va sjuk och förlora lön.....

Ibland vill/vet jag varken ut eller in........ Tom inombords  just nu!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar