lördag 12 september 2015

Mammas tur

Ja i onsdags va det min tur att lägga mig under kniven.... Dax att avlägsna gallblåsan, inte en dag för tidigt...!!!! Nervös som bara den va jag, efter operationen va jag så fruktansvärt trött och väck. Tog många timmar för mig att vakna upp ur narkosen. Sövdes ca 09 och kolla på klockan först 13.40 men va då knappt vid medvetandet. Operationen tog lite över en timme. Operationen gick skapligt bra, gallblåsan sprack när de skulle avlägsna den så lite galla samt stenar läckte ut i buken. Läkaren sa att de fick upp det mesta och att kroppen tar hand om resten även om man kan få lite ondare vid läkningen. Vidare så röntgar de gallgångarna som lämnas kvar för att se så inga gallstenar ligger kvar i gångarna. Självklart syntes det mörka fläckar på plåtarna och läkarna kunde inte avgöra om det va stenar eller luftbubblor. Så det är bara att avvakta och se om jag får anfallsliknande känningar. Får jag det ska jag åka in till akuten. Nu har det gått ett par dagar, värken börjar avklinga och det känns som det går åt rätt håll. Jag är nu sjukskriven i 2 veckor och hoppas verkligen detta är det sista inlägg som har med galla att göra för all framtid. 
Idag har pappan och barnen varit på räddningstjänsten/brandstationen och haft roligt
Nu är familjen på kalas och jag ligger och tycker livet är lite trist just nu men men det blir bättre och snart är jag en pigg, glad och smärtfri mamma/fru igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar