onsdag 9 maj 2012

sockertest och bm-besök

imorse blev det att sätta klockan "tidigt"(06.40), snacka om att man snabbt vänjer sig vid att sova längre. men som sagt idag va det dax att infinna sig på bm-mott vid 8, skulle lämna lilleman på dagis först.
det är ju ingen höjdare den där sockerlösningen som man så snällt får dricka 2 dl av. men jag gjorde som förra gången, hävde allt snabbt som tusan.

sen va det dax att kolla till läget på skorpan. h*n växer och frodas och hjärtat pumpar på i fin och bra takt precis som h*n ska. denna gång hade jag gått upp lite mer än tidigare besök, vilket jag räknat med eftersom jag börjat känna hur jag svullnat om fingrarna. så nu ligger jag på +9 kg... hoppas det inte skenar iväg mer nu.... det är ju egentligen jag som kan kontrollera det mesta av viktskenandet iom vad jag stoppar i munnen. vätskan kan jag ju inte riktigt rå över. speciellt inte  nu när jag ska vara smällfet under sommaren.

hemma har jag tagit det lugnt, kollat på film men ändå hunnit med en del. jag har dammsugit och våttorkat källarplanet och vardagsrummet, tvättat 2 maskiner med tvätt. ena maskinen va skorpans kläder i stl 50-56. åååh så pyttesmå de är. jag kom på att det kanske är dax att börja fixa lite inför det som komma skall. det är ju ändå "bara" 75 dagar kvar till beräknad bf... men som sagt + - xx antal dagar man vet ju aldrig när skorpan bestämmer sig för att titta ut.

vädret har varit bläbajs idag och lika så mitt humör.
imorn är det vattengympa dax igen ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar