tisdag 29 maj 2012

tuffar som tåget

idag fick jonte vara hemma från dagis, min mormor och morfar kom förbi för att hjälpa till med en sak. sen så va det dax för återbesök hos BM och jonte skulle få följa med för att lyssna på "bedisch" hjärta. jonte skötte sig duktigt och hjälpte mig med att plåstra om mitt finger efter att doktorn styckit mig. skorpan mår som vanligt oförskämt bra, jag börjar tjocka på mig lite väl mkt tycker jag men men men men!!! mitt blodvärde va vääääldigt lågt så nu är jag ordinerad att äta 2 järntabletter per dag i 10 dagar och sen 1 järntablett varje dag framöver.
dessutom tyckte BM sig känna att skorpan snurrat runt och ligger "huvudstupa", det gillar jag.
men BM kollar det ordentligt nästa gång så det kan ju ändra sig, men jag hoppas inte det.

på eftermiddagen kom madde elliot och busade loss, hanna och bella va oxå med. nice att sitta och bara vara. synd bara att det va kallt idag men men man kan inte få allt, får nöja oss med glada lekande barn och en hund som verkar vara tillfreds.
och inte nog med allt detta så kom mormor förbi en sväng medan tetan motionerade av sig lite runt himpa varvet.
nu nattas en trött men nöjd som efter ett snabbisbad, imorn är det dax för dagis igen.
v.33 (32+1)
själv ska jag luta mig tillbax, skulle varit nice med nått gottit att snaska på meeeeen det finns inget hemma så jag får gott vara utan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar