fredag 31 augusti 2012

Vilken dag

Dan börja soft och skönt, vi fixa till oss och drog ner på stan för att fixa lite inför morgondagens bröllop. Det gick hyffsat bra och barnen skötte sig exemplariskt.

Tyvärr kan jag inte säga det samma om telenors "underföretag" one! Jag har ännu inte fått nån mobil och ingen av oss som sökt ansvarig för one har fått tag på honom. Galen!!! Men tjejen på "riktiga" telenor är super och hjälper mig otroligt mkt. Stoooor eloge till henne!!!

Eftersom vi inte hitta allt vi sökte på stan så åkte vi ner till maxi. När vi kom vid kröken innan hamnbron fick jag vattenplaning men redde upp det bra. Vi fortsatte ner mot maxi och allt gick bra. När jag svängde in på parkeringen skrapa och lät det nått djäfulskt om bilen. Jag parkerade gick ur och såg ingen vidare vacker syn!!! Ni ser på bilden här nere. Så panik, som tur är så är vi med i Falk så ett samtal och bärgaren va påväg. Och morfar va oxå påväg, bästaste morfar tog barnen i bilen och körde hem till oss. Bärgaren bytte till reserv däcket och så kunde jag köra hem bilen. Jag trodde minsann inte att det skulle va så enkelt, va stensäker på att bilen skulle upp på flaket. Men men så skönt. Så fort maken kom hem åkte han till karstorp och fixa ett nytt däck. Hela kaoskalaset landa i slutänden på "ynka" 500:-

Nu på kvällen har tjejerna i familjen förberett sig inför morgondagens bröllop. Snörpa har badat och "jag har gjort mig vacker"(låter som trollmor i trolltyg i tomteskogen) se bilder nedan.

Efter en fredag med mängder av fredagsmys sover nu båda barnen i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar