söndag 18 november 2012

Julmarknad

Ekenäs julmarknad är en tradition i vår lilla familj. Vi köper enbärsmust till julafton. Det har vi gjort de senaste 5-6 åren och marsipan godis. Det köper vi alltid men lite annat smått och gott brukar oxå följa med hem.
Vår son!!!!! sååå tråkigt med hans j****la attityd!! Självklart titta det fram idag igen, man får skämma ögonen ur sig när man är bland folk. Men idag hade jag bestämt mig för att markera, fortsätta gå och nonchalera. Pappan är dock inte lika bra på det!! Slutar ju ofta med att nån av oss hamnar i bilen med en gapande/skrikande son. Men inte idag, idag valde pappan att gå och sätta sig i bilen... Tror en och en annan cigg också blev upprökt. Men iad jag och barnen fortsatte att gå på marknaden. Sonen skärpte till sig, hade sin egen plånbok med sig, betalade själv ponnyridningen. Han valde oxå ut Sveas första tomte.

Vi har ju nu en tid bearbetat operation lämna nappen till tomten.... Igår sov sonen hos gudfar, han packade själv väskan, jag la mig inte i packningen. Det visa sug att varken snutt eller napp va med. Detta resulterade i lite ledsamhet men inget större trauma. Så idag bestämde vi att man får nappen när man borstat tänderna och kryper ner i sängen för god natt saga, inte att man får nappen kl18 till bompa. En envis mamma, en nästan tröstlös som om vart annat skrikandes/gråtandes/kramandes/bedjandes. Men jag "höll" ut och vi slutade kvällen med massa mys, kramar och gos. Detta kommer att bli en sjujävla fight men är man 4 år behövs den inte mer, den gör mer skada än nytta!!

Imorn ny vecka/ måndag!!
Nu sova, natti natt











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar