onsdag 19 januari 2011

byta eller inte byta?!?!??!


sitter och surfar runt och kollar dagis i eneby/pryssgårds området...
vet inte riktigt vad jag känner..
är ju sååååå nöjd med jontes nuvarande dagis..
men vi kan inte sitta och åka norrköping runt i höst när vi flyttar.
nu är jonte på ett dagis med 2 avd med ca 16 barn i åldrarna 3-1 år och 3 fröknar på var avd.
vi verkligen stormtrivs och jonte med. så det känns konstigt att sätta honom på ett dagis med kanske 5 avd och ca 100 barn i 1-5 års ålder..
men men har vi bara det att välja mellan så får vi göra det bästa utav saken. känns oxå lite trist att ta ifrån honom kompisarna han nu börjar prata om här hemma...
men om vi flyttar och byter dagis på samma gång så blir ju allt nytt...
jajjajaa vi får se..
ikväll ska karln och jag ut och reka lite dagis...
det är ett jävla gytter det där med dagis/personkemi/trivsel och allt vad man ska tänka på....


men men idag har jag förhoppningsvis varit på "egen" lektion sista gånger EVER!!!
eller det vet jag ju inte... för.... vi hade framläggning av vårt arbete, vi opponerade på varandra och gavfeedback...
läraren sa inte flaska för hon hade inte läst våra arbeten än... hon kom nämligen hem från en utlandsresa igår morse så hon hade inte hunnit.
så nu får vi så snällt vänta till någon gång under v.7 då vi får åka till Linköping och hämta ut våra arbeten för att se om vi är godkända eller inte...
så med andra or har jag inte en jävla aning om jag är klar lärare nu eller inte..
är jag det inte så har jag en ny lektion att se fram emot i v.11 någon gång....
ÄR INTE UNIVERSITETS VÄRLDEN HELT OTROLIGT UNDERBAR?!?!??!!?

men men nu skiter jag i det, kurrerar min förkylning, laddar batterierna för imorgon är det:
1 handling till lördagens examenstfest
2 packning inför söndagens resa mot kallare breddgrader, närmare bestämt SÄLEN.... 7 dagar..!!
3 kurrera min förkylning

1 kommentar:

  1. Ang. Byte av dagis så gjorde ju vi det i augusti när vi flyttade till klocket- eller ja vi bytte från en underbar dagmamma till ett mindre underbart dagis...jättejobbigt var det men nu funkar det och dy är skönt att slippa åka in till stan för hämtning och lämning:) men ni gör helt rätt i att dundra ordentligt! Finns inga mindre dagis i närheten av där ni kommer bo? På vårt är det 25 barn på 5 lärare- ålder 1-3 år, fast det är typ 1 1/2 km att gå:)
    Och vi håller tummarna för dig! Har följt dig här och på Facebook så jag vet hur hår du kämpat med utbildningen! Hoppas allt går vägen för dig så du kan lämna den bakom dig nu:)

    SvaraRadera