söndag 12 februari 2012

Strålande dag

Idag på fm va vi på min mormor och morfars land. Vi skulle kapa lite grenar på en björk. Morfar och M såga och slet medan mormor såg efter jonte, jag och brorsan höll i säkerhetslinan och va med och drog. Det gick bra och de grenar som skulle bort ligger nu på marken. Men lite gnissel blev det allt. Med första grenen gav linan efter och grenen landa där den absolut inte fick landa. På telekabeln, men inget hände som tur va och vi fixa till det ganska fort. Efter sågandet och slitandet blev det gofika i solen på verandan och efter det en promenad ner till sjön och lite traskande på isen.

Nu är jag klippt slut, ligger i soffan ochr bitter på mitt obefintliga Immunförsvar som bara förstör för mig. Mina killar åkte till badhuset med Freja och razmuz.

1 kommentar: