tisdag 24 juli 2012

Nu är hon här!!!

Imorse vid 05 klara jag inte av att va hemma längre. Hade då bearbetat värkar från 22 igår. Jag va trött, orolig att jonte skulle vakna av mitt ylande, så mormor kallades in.

Vi blev inskrivna på förlossningen typ 06. Då va jag öppen 6cm och arbetet fortsatte framåt. Vid halv nio tog vi beslutet om ryggspinal vid 20 i nio va bedövningen lagd efter vad som kändes som tusen felstick och en småspydig narkosläkare som fällde skapligt irriterande kommentarer till en kvinna som ligger i värkarbete... Men men nog ödslad tid på henne.

Bedövningen va magisk!! Jag kunde återhämta mig lite och valla omkring mig själv.

09.04 satte krystvärkarna igång och 09.12 hon hon till värden.
Svea Maya Birgitta Engdahl 48cm lång 3165g
Även kallad Baburska ;0)

Älskade efterlängtade lillasyster och gullunge

1 kommentar:

  1. Är hon inte helt underbar med en helt enastående stolt och längtansfull och kärleksfull storebror. "Jag ojkaj inte vänta på bebisen" sa han till mommo på em.

    SvaraRadera