lördag 28 juli 2012

Alltid är det något!!!

Ja varför ens lägga energi på att bli förvånad eller för den delen irriterad....

Karln har haft ont i halsen ett par dagar. Igår tvinga jag honom att ringa 1177 eftersom jag tyckte mig ana tendenser till halsfluss på hans beteende... Han har ju haft det typ varje höst sen vi träffades. Men på 1177 blev han ombedd att vänta till på måndag...

Vadå vänta till på måndag.. Jag blir rasande, vänta 3 dagar med en 3 dagars bebis och en 3,5 åring hemma.. För det gör vi gärna och gamblar lite och ser hur många som är smittade på måndag!!!!!!

Men så imorse hörde jag att han ringde 1177 igen. Då va det minsann inga problem att direkt få en tid till jouren. Han fick tid 10.30,jippie vi hade återkontroll på lillsnörpa 11 på vrinnevi. Som tur är så har jag världens bästaste mormor och morfar som ställer upp som sjuktaxi till karln.

Så iaf: diagnosen på maken= halsböld!!! Penicelin i 10 dagar, har det inte avtagit i smärta om 2-3 dar ska han tebax till läkaren....

Tösabiten har svullat i sig så hon nu nästan gått upp till födelsevikten, duktig tjeja. Hoppas hon äter upp mig med när hon ändå är igång.

Världens bästa momo och tetan erbjöd sig att ta sonen inatt nu när det är som det är här hemma. Inte mig emot då jag vet att han har det tusen gånger bättre med två pigga vuxna omkring sig än en sjuker pappa och en mamma som till viss del är lite uppbunden på en liten krabat.

Så vad konstaterar vi v detta?!?!?
Jo!!
Vi ska inte ha fler barn då någon av oss blir sjuka så allt mer eller mindre kollapsar OCH karln ska inte ha allt för lång semester. Jag tänker att han tar semester max två veckor i sträck går in och jobbar och sen två veckor till, eller nått åt det hållet. Karln kan ju inte va ledig utan att bli sjuk på ett eller annat sätt.

Jajaja allt gnälligt elände. Nu ligger jag och skorpan i os-studion aka sovrummet och kollar os.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar