söndag 24 oktober 2010

helg


nu har vi äntligen fått en sån där helg jag gått och längtat efter. jag klagar absolut inte på att vi har vänner att festa med och andra planerade händelser men jag har längtat efter en hemma-slappisch helg då vi i stort sett bara umgåtts i vår lilla familj om 3. och det har vi typ gjort denna helg, visst har vi träffat vänner och familj en hel del men det har kännts riktigt sofftisch.

igår va vi som sagt ute nästan hela dagen, först militärbåt i hamnen med Mimmi, sen hem och vila lite och så IFK och fotboll där vi träffa pappa/morfar/svärfar och "kusin". vi har "kusin" att tacka för fotbollsbiljetten. jonte gilla allt ståhej. han klappa händer och skrek yehyehyeh!!! med armarna i vädret när det hejades som mest. visst visst lite spring i benen va det men det får man ju räkna med han är ju trotts allt inte ens 2 år än.... men vilken dag vi hade.. vi va så trötta och fulla med syre när vi kom hem.. var riktigt urladdade, kroppen kändes precis som efter en heldag uppe i fjällen.. JAG BARA ÄLSKART!!!!

idag har vi haft en helt tvärtom dag.. har bara varit hemma, slappat, kollat på film, lekt i jontes rum och suttit inne och kollat ut på regnrusket. nu sover lilltrollet, pappan kollar på skräckis och jag ligger i sovrummet och kollan på handboll. jeffe spelar.. kul att se nån från stan som verkligen lyckats..
i eftermiddag/kväll bjuds det på kvällsmat i pryssgårn.

ååååh vilken underbar helg vi haft. jag bara älskar min familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar