söndag 31 oktober 2010

helgen i ord

lördag:
eftersom vårt lillagull har en konstig tanke om att man promt ska gå upp tidigare än 8 på helgerna så tog jag vara på tiden och klädde på oss och begav oss till friskis vid 9.30 tiden. det va familjejympa och så va det öppehus, barnen fick ballong efter jympan. det gick förvånansvärt bra för jonte på jympan. han är ju egentligen för liten för att vara med men eftersom han är så pigg och allert så tyckte jag att vi kunde göra ett försök och testa och det blev ju lyckat. det kommer vi göra fler gånger. efter jympan så va det bara att hoppa in i en dusch och göra sig redo för en miniprommis innan vi mötte upp mormor och stefan på stan för en fika.
på eftermiddagen/kvällen blev vi bjudna på tacos i pryssgårn. lyckad dag kan man lugnt påstå.

söndag:
jag fick lite sovmorgon lite extra eftersom vi ställde om klockan inatt. vid 10 packade vi in familjen i bilen och gav oss av till busfabriken. johanna och freja kom oxå. och vad kul vi hade sen.... massor med bus och skratt. eftermiddagen spenderades med att vila i massor. både jonte och mamma och pappa behövde vila efter ett besök på busfabriken. nu är jag så trött att jag inte riktigt förstår hur jag ska kunna hålla mig vaken resten av kvällen.

imorn:
då är det dagen med STORT D. dax att starta sista kursen. nu kan jag kanske äntligen efter alla dessa år få titulera mig som LÄRARE. har ju bara tagit XXX antal år. men men bättre sent än aldrig. men jag kan lova att jag kommer att få en tuff tid framöver. plugga på "heltid" och jobba 75%. så familjen och vänner vi ses fram i februari eller nått sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar