fredag 11 mars 2011

läkarbesök

ja den där hostan som jag skrev om igår bemästrade min envishet imorse.
gick upp fixade till oss, lämnade sonen på dagis tog mig ½ vägen till jobbet när det satte igång att hostas å det grövsta.
va ett tag lite orolig att lungorna och luftstrupen skulle följa med upp och landa i knät.
jag har på ren svenska så in i helvete ont....
hjälper inte med halstabletter och vatten för att fukta strupen.
istället för att åka resterande ½ väg till jobbet blev det att vända bilen hemåt igen och ringa vårdcentralen. som tur va fick jag en tidig tid.
nu är jag hemma från läkaren och apoteket.
dommen: virusinfektion host.med med morfin, panodil, halstabeletter mot halsvärk och VILA VILA VILA.. hur lätt det nu är när man har en son på 2 år och en karl som ska jobba hela lördagen... men men vi gör det bästa av saken.

nu ska jag tycka lite mer synd om mig själv sen plugga klart kartläggningsfixandet och så VILA innan jag åker och hämtar lillfisen.
det kommer att blir en LUGN helg, inte riktig vad vi har tid med, med allt fix som måste göras på lgh men men det löser sig ska ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar