onsdag 7 mars 2012

Undrar om han lärt sig....

Idag på em såg jag att de ringt från dagis på fm. Jag blir alltid lika skräckslagen varje gång jag ser att dagis ringer. Denna gång va det att ungarna inte lyssnat utan sprungit inne och så hade jonte slagit i/sparkat in i/trampat snett eller nått liknande. Det resulterade slutligen i en kille som inte stödjer ordentligt på foten utan bara går på hälen. Jonte är inte en unge som gnäller om att han har ont så nu när han verkligen visar tydligt att det gör ont är vi allt lite oroliga. Men vi bestämde att vi avvaktar till imorn, det kan ju faktiskt bara vara så att han är öm. Och att det blir lite extra gnälligt när mamma och pappa är i närheten. Men jag kan inte hålla tanken om "OM, I FALL ATT" borta.

Idag fick jag hem min darling laptop, som jag saknat den. Nu kan jag surfa i soffan och behöver inte sitta med mobilen som laddar ur direkt eller uppe vid den stationära skrothögen.

Vi va på maxi och fikade med härliga vänner som vi inte träffat på länge, det va nice att göra nått socialt och samtidigt avslappnat.

Imorn är det studiedag, först föreläsning sen diskussionsgrupper. Jag ska sitta med flera idrottslärare i stan. Ska bli nice att få lite nya synvinklar och byta kunskaper.

Nu vill jag egentligen se de greys avsnitten på tv men tror inte jag orkar, så det blir nog att knoppa in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar