tisdag 27 mars 2012

sjukgymnast

jaha då hade jag tid på gruppträff hos sjukgymnasten på barnmorskemottagningen idag vid 13. som jag anade så va det samma som när jag va med jonte. den är ju innehållsrik och viktig men jag kände att jag kommit "förbi" förebyggande info, även om det självklart alltid är viktigt att tänka på dessa viktiga saker.

efter mötet så hade jag lite tid med sjukgymnasten själv. hon undersökte mig och vi pratade om hur jag "har" det. och det va väl inte så goda resultat av undersökningen. sjukgymnasten fick reda på att det fanns en "akuttid" hos en läkare senare under eftermiddagen. och den fixa hon till mig.
så underbar sjukgymnast som verkligen tog till sig vad jag sa och bara lät mig bryta ihop och tjuta klart innan vi fortsatte.

läkaren hade "egentligen bara en fråga" som han sa. hur mkt skulle du skatta att du klarar att jobba. jag vill ju självklart jobba men har oxå förstått mina nuvarande begränsningar. vi kom fram till att 4 timmar per dag va en "sund" arbetstid då jag även fungerar resten av dagarna utöver jobb.
imorn blir det att diskutera med chefen om hur jag komer att jobba. ingen rolig diskussion men välbehövlig som det nu är.

jag hoppas nu att detta medför att jag blir en "bättre" pedagog den tiden jag befinner mig på jobbet samt att jag blir en bättre och trevligare mamma och levnadspartner.

nu pallar vi inte mer här hemma, kl är halv nio och vi kryper till sängs och samlar kraft till morgondagens arbete.

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar