torsdag 21 juni 2012

sommaren har kommit, eller?!?!?!?!

bildbevis på att jag iaf varit i poolen. vi har haft två riktigt härliga sommardagar med massa skoj


vi har badat och haft playdate



vi har varit i folkparken/jobbet och firat midsommar med dans, sång och tårtfest och leeeek. kfum det är grejer det.

jag passade på att fixa lite papper och grejer när vi ändå va på jobbet. sen blev det en tur till BM-mott eftersom de ringde från f-kassan igår och undra varför jag inte skickat in ett moderskapsintyg.....
det intyg jag skickade in i mitten av april och ringde och kontrollerade om det kommit in i slutet av april. just det intyg de bekräftade vid tele-samtalet i slutet att det kommit in.... MEN nu fanns det tydligen inte!! jag blir galen på myndigheter...

sen fick jag ett fint sms från f-kassan där det stod att min utbetalning skulle sättas in på mitt konto den 25 juni. 1200:- skulle sättas in. 1200:-??? jag är ju 100% sjukskriven och lite mer vill jag nog ha av min lön än 1200:-... det va bara att ringa f-kassan och fråga where the heck is my money?????
efter ca 20 min (kors i taket) kom jag fram. kvinnan jag prata med blev oxå fundersam eftersom alla mina sjuk-papper va korrekta och jag va berättigad pengar. sen hitta hon det LILLA problemet. min handläggare hade fyllt i allt om mina pengar förutom den lilla lilla detaljen att skicka iväg utbetalningen....... men men nu är allt löst och jag får pengarna tis eller ons... pust, myndigheter!!!

nu har vi (karln) städat och fixat inför morgondagens midsommargrillning här hemma. pust, slut som människa... vi hoppas på en härlig midsommardag imorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar