måndag 18 juni 2012

v36

jaha då tog vi oss in i vecka 36 idag. detta gjordes med ett besök hos bm. idag träffa vi en annan bm då berit har semester. allt va så bra så med skorpan, hjärtat tuffa på som tåget som storebror säger. men lite märklig va bm allt. hon kännde inte riktigt hur skorpan låg, hon trodde att det va ett huvud upptill vid revbenen och en rumpa nere vid mitt bäcken. men hon sa att det inte spelat så stor roll eftersom det fortförande finns plats till kullerbytor. det är till nästa gång huvudet ska ha hittat ner, så att säga. jag frågade oxå om det är ett stort eller litet barn och på det svara hon att hon inte riktigt kunde avgöra det när man är överviktig.....
 hmm ska bli skönt att träffa berit vår bm om ca 2 veckor. hon ger raka svar.

jag är bäng jag vet men nu är det tungt så varje gång det krampar ihop sig i maggen hoppas jag lite på att det ska hålla i och ta lite fart. men samtidigt så kanske skorpan ska hålla sig inne i alla fall 2 veckor till.

dessutom har jag och jonte dragit på oss en förkylning, snorar och snyter oss omvartannat. vi skulle ev ha träffat en fd jobbarkompis imorn med en liten men jag vill inte utsätta en liten för snoreriet och så tror jag inte vi är roliga att träffa när vi inte är på topp.

men men annars har dagen sakta men säkert gått i städandets tecken, skönt med en hjälpreda här hemma som gärna hjälper till så mamman kan sätta sig och vila lite ibland. resten av veckan kommer fortsätta med städ och fix inför fredagens midsommarfirande här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar