onsdag 21 april 2010

fiiii sån in i norden.......


ja huva vad kallt det är ute..
ville inte alls lämna sängen imorse när klockan ringde 06.40..
det va alldeles för tidigt för mig, det regn/snöade utanför fönstret och mot min vilja va jag tvungen att väcka guldklimpen som låg så sött och sov i sin säng....
men men what to doooooo...

idag va det dax för mig att vara på praktik, va i jursla, himla trevlig handledare tyvärr hade hon tappat rösten så jag hoppade in och medlade och fixade..
tur att jag inte är blyg inte...
det va jättetrivsamma elever och så va vi på koncert/musiksaga i DeGeerhallen.. tänk vad lyxigt.. koncer på "arbetstid" peter och vargen men "bolibompa" Henrik... han av super och jag satt och flinade som ett litet barn...
klockren start..

imorn på praktiken hade jag tänkt göra en vfu-uppgift men vi bestämde idag att jag gör det vid något annat tillfälle eftersom de har temavecka kroppen.. imorn tallriksmodellen, vikten av mat, rörelse och hygien.. haha kan det bli bättre.. jag ska prata om rörelse och vikten av hygien... jo visst har jag användning av mina studier...

åh typiskt... nu ikväll när pappa nattade lilleman somnade han utan nappen.. lillfisen har inte en enda gång under hela kvällen gnällt efter nappen.. han nöjde sig med snutten runt kl sex.. men typiskt nog så hostade han så mkt så han spydde nyss och efter det gick det inte att somna om utan napp... jaja vi gör ett nytt försök imorn.. försöker att få honom att inte bli så fäst vid nappen.. utan hoppas att snutten ska räcka så småning om...

förutom vädret och hostan med följande spyan känns det mesta rätt bra nu.. jag är fylld av kärlek både från mina killar och att ge tillbax till de jag älskar....
nu ska jag gå ut och mysa med storkillen här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar