lördag 24 april 2010

visst är det typiskt

ja visst e det typiskt... när vi för en gångskull har en fullspäckad helg med hjälp av barnvakt och massor att göra...
är det då inte typiskt att jonte går och blir sjuk.. det börja nog i onsdags... den där hemska hostan kom tillbax och stegrade från dag till dag lägg då till feber och snoreri... vi besluta att han skulle vara hemma från dagis igår(fredag)... jag hade seminarie och så skulle jag och mamma lämna kläder till dagens(lördag) klädbytar dagi åby, så mormor och morfar ryckte in som räddare i nöden...

idag va det dax för klädbytardag jag hade 1 mål..
regnkläder...
jag gjorde ett par kap tycker jag allt...
dagisregnställ 70 kr stl 86

didriksson regnställ (hemma) 100kr stl 90

dagisregnställ cracy town 50 kr stl 110
kapen blev extra roliga eller så kanske man inte får tänka menmen.. jag betala bara 149 kr för allt istället för 220kr.. karln anklaga mig för att skäla för kyrkan... men va faan jag kom på det halvvägs till linköping.. vad skulle jag göra vända.... mehe du min lilla vän nån måtta får det allt vara...
efter klädshoppingen så drog jag till linköping för att träffa skrivarkompisen.. vi snacka ihop oss och mailade handledaren om hur vi mår och känner inför allt.. kändes bra.. får se hur hennes reaktion är på tisdagens handledning.
blev väl klara vid halv 2 så då va det bara att åka och hämta sjuklingen.. när vi kom hem hade han 39.7 i feber.. snacka om att jag kände mig som en dålig mamma som lämnat honom till barnvakt med sån feber.. men samtidigt vet jag att han va aktiv och höll igång och va glad.. men i alla fall.. klart man vill vara hemma med sin lilla prins när han är sjuk..
karln jobbar hela helgen och det medför ju ytterliga trubbel när prinsen är sjuk och mamman har en j---a massa att stå i... som tur e så är vi SÅ LYCKLIGT LOTTADE och har ett stort nätverk barnvakter som rycker in vid minsta lilla...
vad vore vi utan er...<3
imorn ska jag hämta kläder som inte blev sålda idag, måla i badrummet(renoveringen har kommit lite i skymundan) plugga c-uppsats och läsa inför veckans seminarier... karln jobbar som sagt.. blir en tråk helg med tidig sänggång och inget socialtumgänge men men så blir det ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar