måndag 1 november 2010

plugga

ja då va man tillbax i skolbänken igen. jag kommer att ha å göra så att säga.
fy fy hemska tanke men just nu känns det som att jag vill skolka från jobbet ett par veckor eller så. bara så att jag får chans att sitta på bibban och läsa all den jävla litteratur vi ska läsa i denna kurs.

att jobba 75% och att plugga 100% låter inte kul men det är så jag kommer att ha det fram till den 20 januari.

idag har jag varit ledig fram till 15 då skolan börja. jonte och jag hade en riktig mysmorgon sen käka vi frulle, lekte med tågbanan städade, dammsög och fixade. strax innan 12 åkte vi till klocket. "dittan" (gammelmormor gittan) och "bobbe"(gammelmorfar bosse) skulle va barnvakt. hos dom hade jonte störtkul.

idag har jonte velat bada 2 gånger men att bli blöt har han inte velat. han satt på kanten med fötterna i vattnet. jag förstår att han börjar bli trött på att bada han har ju gjort det typ varje dag i 1 månad. och tyvärr så är det 2 månader kvar på doktorns utlåtande. funderar på att ta ett baduppehåll på ett par dagar. då kanske badlusten kopmmer tillbaka.

vi är lite smått irriterade både karln och jag känns det som.... kanske bara ska sitta och hålla käfte resten av kvällen.

ja du morfar nu får du lite till att muttra över.. för i detta inlägg har jag svurit en hel massa till.. men jag gillar dig ändå..
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar