tisdag 25 maj 2010

bizzy bizzy

ja dagen har gått i ett...
8-13.55 praktik, 14.05-18 jobb, handla grejer till utflyktsdag med jobbet imorn, hem steka pankisar, göra 2 sockerkakor, äta..
jag hade en tanke på att jag skulle ställa mig på helvetesmaskinen idag igen.....

MEN det tänker jag tusan i mej inte....
nu ska jag sätta mig på röven och bara vara och glo på tv....

det är väl bara att vänja sig om ett par år kommer kanske varje dag att se ut såhär...

och inte nog men att jag gnällt över lillskitens nedrans feber....
nu har han gått och fått ögoninflammation...
men men jag VET att det finns dom som har det betydligt värre så nu ska jag sluta gnälla för ikväll och tänka på dom istället och inse att livet inte är så jobbigt som jag ibland får det att låta...

2 kommentarer:

  1. Haha! jag låter ungefär som dig här hemma.. eller tills för några dar sen i alla fall. Min kusin skulle byta blöja på sin lilla 1-åriga tjej på morgonen. Fick en chock. Hela dottern var full med blåmärken, hela blöjan var fylld med blod och i samma stund som min kusin skrek på sin sambo började det rinna blod ur mun och näsa på dottern. Det blev akuten direkt, där dom konstaterade svår blödarsjuka. Läget har varit kritiskt och de har vakat över henne natt och dag sen dess. Förhoppningsvis kommer hon överleva i alla fall, men med svåra handikapp för resten av livet. När jag fick höra det här kändes mitt klagande över min dotters ständiga feberförkylningar som världens minsta grej i jämförelse..
    Vi har det nog ganska bra ändå skulle jag tro :)

    Hm, nu ska jag också sätta mig på röven ute i vardagsrummet och titta på tv :)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Ibland får man gnälla av sig för att orka med lite mer och ta tag i sina problem.. Styrkekramar!

    SvaraRadera