söndag 9 maj 2010

bojkotta 100100

igår var tanken att det skulle vara trädgårdsdax i pryssgården men eftersom regnet vräkte ner så blev det inställt.. lite tur i oturen för då kunde jag måla i badrummet.. karln låg i sängen och degade.. med all rätta.. första lediga dagen på 2½ vecka...

men mat och dricka bjöds det allt på i pryssgården på kvällningen. supergott och trevligt.. grabbarna är galna har för sig en massa konstiga grejer.. börja nu när man är 24...konstigt?!?!?! men men...

sen när vi skulle hem så tänkte vi dela en stor taxi med grabbarna som skulle till munken och vi hem.. det är ju typsamma väg... men FY FÄÄÄN säger jag bara.. taxi 100100 skulle ha 75 kr extra för en barnstol... 50 kr framkörningsavgift + 75 kr barnstol och sen resekostnaden...
jag citerar robin.." lillagumman det är inte farsan som betalar... då blir det billigare med svarttaxi" (läs med "stureplan stekar"-dialekt)kanske lite fjantigt men det va på "stekar-nivå" grabbarna låg på igår...
men hur i hela helvete kan man ta en sån kostnad..
jag blir mörkrädd..
det slutsade med spånkan och 40 kr...

idag har vi handlat, firat charlotte, jag har målat badrummet och nu ska jag plugga.. killarna är iväg på äventyr...

kramar och pözz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar