måndag 10 maj 2010

...snurrig...funderar...blir inte klok.....


jaha....

med risk att irritera vissa så ber jag lättirriterade människor sluta läsa nu...

jaha så va det min tur att få nått skit i kroppen.. men jag har inte tid.. hade inte tid idag heller.. men jag tog en dag i sängen ändå.. cykla med lillfisen till dagis imorse och när jag kom hem så va det bara att ta en dusch(dyngsvett för inget) och lägga sig igen...

ingen som helst ork i kroppen, värker lite här och där.. har sovit typ hela dagen.. nu är det lite bättre men inte helt fit for fight känner jag mig.. men det spelar ingen roll.. imorn och ons är det jobb mellan 8-16 som gäller.. skönt att få jobba lite igen, men hinner jag verkligen??? spelar ingen roll JAG VILL JOBBA OCH DÅ GÖR JAG DET!!!

imornse när jonte vakna så hosta han så han spydde igen.. men han hade ingen feber och va inte ett dugg hängig så jag lämna honom på dagis...
kanske skulle jag inte gjort det men om han blivit sämre skulle de väl ha ringt från dagis...
när fisen och pappsen kom hem hade fröken M sagt att lilleman inte varit sig själv idag, lite hängig och gnällig, ätit halvbra... ja varit precis som han varit i 2 veckor eller mer.. jag fattar inte vad det är...
och när jag bytte blöja på honom så va den där igen.....
den där förbannade febern... 38.0.... jag blir galen, han har nu i 2-3 veckor pendlat mellan 36.5 och 39.9....oftast liggandes på 38.-

vad faaan betyder det??
borde vi söka för det???
han är ju oftast pigg och glad men äter halvdåligt...

HJÄLP, någon som har något tips...???

eller är det helt enkelt så att vi drabbats av DAGIS!?!?!?
jag menar att ungar jämt och ständigt får en släng av det ena och det andra på dagis.... är det bara att bita ihop och vara hemma var annan dag och vara på dagis var annan dag??.... herre min ge hur ska det här sluta.....

har varken lust, tid eller ork med detta..
och framför allt så vill jag inte att min lilla prins ska ha det så här...

4 kommentarer:

  1. jo allså...man säger väl att första året på dagis så drar dom hem 260 virus. så...det där med
    febern är nog inte så konstigt. skiten kommer o går. så länge han orkar vara på dagis så är det ju ingen fara. han lär ju ändå ha fått det där så risken att smitta nån annan finns ju ändå.

    krya på er.
    kramis

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning... Det är väl inte bra att gå med hög feber för länge, men om hans allmäntillstånd är opåverkat så ska det väl inte va nån fara. Prata med BVC och hör vad de tycker. Hoppas han kryar på sig. Vi börjar äntligen se ljuset i tunneln. För den här gången.

    SvaraRadera
  3. Tack! Vi mår bra, jag är lite trött bara men det får man vara som gravid :)
    Tråkigt att han blir sjuk hela tiden... Jag kommer i håg att Vincent oxå hade en preiod när vi tyckte att han fick feber typ varje vecka. Det är säkert bara dagis bakterier, men det är ju inte kul! Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har ju lyckats unvika mycket sjukdagar tack vare dagmamma.. som tur är för jag är inte avis på er! Men han har inte öroninflammation? Det hade Vincent för ett tag sen då han var sjuk i nästan 6 veckor fram och tillbaka- då hade han öroninflammation som 3 läkare på VC missat....( klåpare ) Fast ni kanske redan kollat det? Hoppas i vilket fall som helst att han blir sig själv snart igen! ps. Vi lämnar också V när han är förkyld men inte när han har feber. om de skulle vara hemma för förkylning skulle de ju vara hemma konstant!)

    SvaraRadera