lördag 18 september 2010

kämpigt, jobbigt..... pust!!!!

jag måste får skriva av mig lite.
vår älskade son är såå fruktansvärt jobbig just för tillfället.
han bara gapar, skriker, sparkar, slår och beter sig som en vilde......
visst det kan inte vara lätt att göra sig förstådd när man inte pratar...
men att slå allt och alla och sparka mot allt är inte okej!!!!
känns som om NEJ och AJAJ och FY är det enda vi säger till vår son.
och då är det ju inte konstigt om man är på skithumör...
om man alltid får skäll....
men det är sååå trist och jobbigt för oss oxå..
vill ju inte vara arg hela tiden men jag vill inte heller få ont hela tiden.

är det någon som har tips om hur man kan kommunicera eller hjälpa vår älskling att börja prata och göra sig förstådd utan fysisk agression...

klart man blir frustrerad om ingen förstår vad man vill..
men det är ingen undanflykt till att få slåss och sparkas....

det är så psykiskt jobbigt att alltid vara arg på någon som man älskar så det värker i bröstet...

1 kommentar:

  1. på nån föreläsning jag va på (typ om adhd tror jag) fick vi tips på att välja ut 3 saker som man ABSOLUT inte får göra. dom sakerna säger man ifrån om, resten ignorerar man bara utan ord. då slipper man känna sig som en tråkig polis. sen om det funkar på så små....det vet jag inte.

    SvaraRadera