torsdag 2 september 2010

värsta natten

ja inatt hade vi nog näst intill den värsta natten sen jonte föddes.
vid 12 tiden inatt så bar pappa tillsist in lillkillen till oss. efter att vi båda varit inne hos honom och försökt lugna ner honom.
han grät helt förtvivlat i sömnen och vi fick inte kontakt med med honom. inne hos oss fortsatte gråten flera gånger och när han inte grät vakna jag av att han kravlade runt i sömnen så in i norden att jag flera gånger fick fånga upp honom precis innan han ramlade ur vår säng..
såååå jag är lite lätt trött nu.

och det stannar inte där. strax efter 13 tiden kommer en kollega in och berättat att jontes dagis har sökt mig på telefon. och i samma sekund ringer de på mobilen. snacka om att jag fick en klump i magen. dagisfröken förklarar att jonte är hängig, ledsen och inte alls sig själv.... sov 10.40-11.20( inte undra på det!!)
så den planerade planeringen fick ställas in och jag fick åka in och hämta lilleman. påväg hem från dagis va det en näst intill utslagen kille jag hade i bilen. MEN!!!! så fort vi kom innanför hemmets dörrar och lite mellis så va tröttheten hos sonen som bort blåst!! dock inte hos mamman...

iof så kom det en liten kräka men det tror jag mest berodde på all den mängd vatten/mellis han bäljde i sig strax innan han börja springa och hoppa som en tok.

nu ska jag försöka hålla mig vaken ett par timmar till innan det är legitimt att gå och lägga sig. men trött så jag fryser och mår illa är jag.... kan meddela att jag har en långärmad t-shirt på mig OCH en munktröja och inne står tempen på 24,4 grader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar