lördag 27 november 2010

adventspynt och pepparkakor

idag har vi bakat pepparkakor.. jonte tyckte det va halvkul.. men men det är bara ett måste och nu är det gjort.. jag älskar det i alla fall.. jag försökte mig på ett peppearkakshus oxå.. i stressen och yran så lyckades jag sätta taket som väggar så det blev ett mkt speciellt pepparkakshus.. tur att vi ska ut till pappa/morfar på fredag och göra ett gammalt vanligt hedeligt..
vi va även förbi hos "gickam" en sväng och hämta resesängen. där var bästaste morfar och putsa fönster. vi tog en snabbfika för att sedan bege oss till haga och "pjää", som skulle vara barnvakt åt lillfisen.
nu sitter jag själv här hemma och försöker komma på vad jag ska ha på mig ikväll samt försöker ladda upp party nerverna.. går tyvärr halvbra... om ca 2 tim ska jag bort till partyplacet och låsa upp för gästerna fördelsedagsbarnet är på annat håll till 8-9 tiden....
nu luktar här gott, juligt, det är fint och jag bara myser....

1 kommentar:

  1. Visst är det mysigt med advent och julen är i antågande.
    Hoppas ni hade trevligt på festen
    Adventskramar från mamma

    SvaraRadera