söndag 7 november 2010

lyssna han snackar.....

ELLER INTE!!!!
varför har vi välsignats med ett barn som ger blanka tusan i att lära sig prata??!?!?!?
jag är såå less på att han inte kan förmedla vad han menar och vill. han gör ju inte ens ett uns till försök att ens försöka....bra mening va, men ändå!!!

nu ikväll försökte vi i ca 1½ timme att lägga honom. vet inte när vi sist va tvugna att göra det sist eller någonsin. efter att både jag och karln varit inne två gånger var och försökt få honom att sova så tog vi in honom till oss och kröp ner i sängen för att försöka om det gick bättre inne i vår säng tillsammans med oss... och en liten sekund trodde jag att vi lyckats MEN inte då. då börjar han böka runt och försöka ta sig ner på golvet. vi trälar med honom ett tag till, försöker alla knep i vår repertoar men inget är till belåtenhet. då testar jag att byta blöja på honom och får snille idén!!! frågar om han vill ha välling och då nickar han frenetiskt. sååå då va det bara för karln att lite snabbt blanda ihop välling och komma in med den. vällingen slukade sonen i ett naffs och 1½ minut efter det sov han som en stock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hur i hela helvete kom det sig att inte nån av oss kom på tanken tidigare???hur kan man efter typ 2 år vara så okunnig/oförstående/trög???? kanske för att sonen satt i sig mat typ 45 minuter innan han gick och la sig. men men nu kom jag ju i alla fall på lösningen MEN
som jag längtar till den dagen då vårt hjärta kommer på att om jag pratar så förstår dom snabbare och jag får det jag vill....

faanfaaanfaaaan nu nös någon inne i lillkillens rum och eftersom han är själv där inne så är det inte många att välja på.... LESS PÅ DETTA ÄR BARA FÖRNAMNET!!!!!!!!! hur kan folk ens komma på tanken om fler barn..........
men nu har jag inte hört nått efter nysningen... vågar jag ens hålla tummen???

2 kommentarer:

  1. Det lossnar snart och då säger det "pang"
    Kämpa på! KRAAAM Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej!! Vi har oxå problem med sömnen här hemma. Kvällarna går peppar peppar bra nu men nätterna e inte så roliga. Vaknar flera gånger per natt och kan inte somna om själv. Vi undrar oxå hur folk orkar/vågar skaffa fler barn. Vi har bestämt oss för att vänta några år och förhoppningsvis få ordning på Melkers sömn först. Vill inte ens tänka tanken att vara gravid nu och inte få sova ordentligt.
    // Ann-sofie

    SvaraRadera