måndag 6 december 2010

besök hos "pojken" doktorn.....


jag blir så jävla besviken på mig själv... hur jävla svårt ska det vara att ändra sin livsstil, jag mår ju skitbra när jag tänker mig för.. varför släpper jag på det och bara faller tillbax till något jag bara mår dåligt över.... så jävla besviken på mig själv... jag är typ sugen på en saftig kycklingsallad men vad sätter jag i mig istället....JO EN JÄVLA MASSA SKIT som jag bara blir ledsen och gråter över efteråt.... jag skulle behöva läggas in på habelitering/avvärjning eller liknande...
usch och fy hur man kan behandla sin kropp på detta sätt när man EGENTLIGEN vet hur man kommer att må efteråt...
ne nu blir det att shejka ett tag och komma in i "rätt" balans igen.

jo jag va ju och jobbade idag, vi utvärderade terminen som gått. både ris och ros... men jag gissar att det ska vara så.. hur ska man annars kunna utvecklas?? vid 13 hade jag tid på vårdcentralen först prover och sen träffa läkaren. det va en läkare jag träffat förut när jonte varit sjuk. inget illa menat om "pojken" doktorn, han är duktig på sin sak och jag fick ett besked. MEN ännu en gång, språket, jag kunde knappt förstå vad han sa och då tycker ändå jag att jag är ganska bra på att förstå människor med brytning. men när inte läkaren kan uttrycka sig utan använder sig av kroppsspråk för att göra sig förstådd tycker jag att det gått lite väl långt (inget illa menat om kroppsspråk).
jag ber om ursäkt om jag upprör någon med dessa kommentarer men så tycker jag.
i alla fall, dommen löd: virusinfektion. doktorns utlåtande: hemma ett par dagar och vila ut förkylningen ordentligt, receptbelagd nässpray och panodil.
så det va bara att ringa jobbet igen och sjukskriva sig ett par dagar till.....
börjar seriöst fundera på vad som finns i väggarna på jobbet, jag är ju inte ensam om att vara sjuk på detta sätt SÅ ATT SÄGA!!!!!!!

imorgon tar vi det lilla lugna på morgonen, jonte behöver inte komma till dagis 07.30 eftersom både mamma och pappa ligger sjuka, utan vi siktar in oss på 9.00 och så behöver han inte vara till 17.00 utan typ 14-15 beroende på hur pigga vi känner oss. känns som han har det bättre på dagis än hemma hos två päron som inte orkar göra något.
stackars älskade unge!!!

nehe nu är det nya tag och ett jävlar anamma så ska ni se att det löser sig till jul.
GOD NATT på er alla männsker...

1 kommentar:

  1. Håller med dej om att det e trist med läkare som inte kan svenska! Känns som det bara finns sånna på vårdcentralerna. Iallafall våran!!
    // Ann-sofie

    SvaraRadera