söndag 5 december 2010

nyfrissad

ikväll snagga vi lillkillen igen... det gick såå mycket bättre än förra gången. vi mutade med djurkex, bamse och "bappen".. lite smågnäll när man kom för nära öronen och bak i nacken men annars så va han såå duktig och i duschen efter så fick mamma till och med duscha huvet flera gånger uta skrik och gråt.. kan bero på att mamma duschade huvet samtidigt....

sen så har vi till 99.99% sålt "ådin" idag. en skamlig summa men nu är det bekymret borta. väntar bara på pengarna, de skulle komma nu ikväll.. jaja vi får väl se, bilen blir ju hämtad först imorn så än så länge är det ju ingen fara.

sen till vår oändliga följetong här hemma. karln jobba igår och när han kom hem kände han sig lite små hängig..... 38,3 visade tempen på. hmmmm.... och inatt när jag vakna till så sov han med t-shirt och fårskinnstofflor på sig........!!!! imorse vaknade jag av att han låg och hade feberfrossa... vad underbart vårt liv är.. som tur e så kom mamma/mormor och stefan till undsättning så vi i lugn och ro kunde kurrera oss. jag mår avsevärt bättre men halsen gör fortfarande ont, karln är knapt märkbart bättre men han säger att det är bättre. men hemma från jobbet blir han allt imorn. själv ska jag rycka in och "jobba" imorn, ska utvärdera och planers så jag ska inte va i barngrupp så det borde jag orka och tisdag är det ju oxå typ bara planering och så lite fritatid, det borde jag oxå orka med. onsdag är det skoldag, har inte halsen gått över då fixar jag en läkartid, mamma sa att jag kan gå och dra på streptokocker... läbband det måste jag kolla upp.....

jag hann med en sats med lussekatter på kvällen oxå. häromdagen gjorde jag ju en totalt misslyckad sats och fick hiva rubbet i soppåsen. men idag blev de fluffiga, saftiga och gooooooda... hoppas de är lika goda efter att vi tinat upp dom igen....

jaha detta blev ju inget höjdar inlägg men men så ser vårt liv ut..

1 kommentar: