onsdag 1 december 2010

självdiciplin... MY ASS!!!

idag vann förkylningen över mig. lyckades komma iväg till seminariet mellan 8-12 men jag va bara fysiskt närvarande. har idag haft typ halva garderoben på mig och ändå frysit som en bäng.. när jag kom hem hade vi 19.9grader inne. inte speciellt kallt men för mig va det isande kallt... har eldat på som en tok med värme ljus och lyckats få upp värmen till 21.2 grader trots det tycker jag fortfarande att det är svinigt kallt här hemma. just nu har jag på mig 2 alpinsockor, underställ mysbyxor och morgonrock.... funderar starkt på att krypa ner i sängen istället. sonen sover och karln är på vift.

och på tal om sonen, han har blivit riktigt trälig att söva igen. tar typ 30 min innan han kommer till ro och somnar. lite halvjobbigt då man ligger i hans rum och skakar av köld....

och självdiciplin det har jag typ alldrig haft men en liten pytteperiod nyligen tycker jag att jag hade det men nu är den som bort blåst. nu ikväll gav jag med mig och det blev ett par pepparkakor och ett glas lightmust. får skärpa till mig när värmen återvänt till min kropp..

nu ska här krypas ner i sängen och tina upp......

1 kommentar: