söndag 21 juni 2009

Första midsommaren

Veronica Ahlin och Mats Engdahl med sonen Jonathan från Norrköping har aldrig firat midsommar vid Löfstad slott tidigare. De tycker att platsen passar utmärkt att för dagens aktiviteter.
-Det är nära stan men ändå på landet, säger Veronica Ahlin.
Även hon berättar att det känns viktigt att föra vidare traditionerna till kommande generationer. (Detta sa egentligen mats men men pettitesser..)
-Det här är Jonathans första midsommar, säger hon samtidigt som han tar några stapplande steg på filten.
Hon tycker att det härliga vädret gärna får hålla i sig.
-Jag hoppas att sommaren fortsätter så här, avslutar hon.
(Reportage från nt.se, mosaik av picknickfiltar)

http://nt.se/bildspel/Default.aspx?tab=1&ss=5355973&articleid=5356700
kolla bild nr: 17 och 18
http://nt.se/bildspel/Default.aspx?tab=1&ss=5356094&articleid=5356700
kolla bild nr: 24 och 25

Hmmmm jag undrar just vad reportern såg som inte vi såg...
Jonathan tog staplande steg...
Han lärde sig åla härrom dagen, men gå jag vet inte......

Vi har haft en helt UNDERBAR midsommar helg..
Ja först dans och sång på Löfstad, sen Krokek med mat och dryck..
Midsommardagen gav vi oss av till Västervik till P o Moch där blev vi kvar tills idag (söndag).
Vi har haft helt otroligt fint väder, enda gången det regnat har varit då vi suttit i bilen och det gör ju inget..
Innan vi åkte hem från V-vik idag åkte vi till Outlet 157, där shopade jag en marinblå klänning för 120:- och en Vit t-shirtklänning för 40:- vi köpte oxå en ny "skötväska", världens bästa väska.
När vi tryckt ner ALLT vi hade i den gamla väska va den nya knappt halvfull...!!
Otroligt...
Vilket kap!!

Nu drog karlarna till gudfar för en fika och jag ska passa på att sova lite...jag är så otroligt trött hela tiden fattar inte vad det är...Hmmm..
Imorn ska jag börja på mitt vv-schema..då hoppas jag på att bli piggare...

Kram på er alla där ute..

1 kommentar:

  1. Lycka till med vv-schemat, jag håller alla tummar att det ska gå bra. Vi sitter just nu inne eftersom det började regna precis när vi skulle fika, typiskt.
    Ha det bra och pussa på Jonte från mormor, kram.

    SvaraRadera