fredag 21 augusti 2009

Älskade unge!!!

Vi har nog Sveriges snällaste barn...
JA JAG SKRYTER OM VÅRT BARN...
Det får man ibland..
Denna gång skryter jag om honom av en speciell anledning..
Mindre bra föräldrar...

Vi gick i godan ro i spöregnet nere på agustimarknaden och Jonte satt så snällt i vagnen hela tiden.. Nu när vi kommer hem, efter ca 3 timmar i ömsom regn ömsom uppehåll, och tar upp vårt gryn ur vagnen så är han BLÖT!!! Han som redan är snorig och hostig.. Det visade sig att vårt regnskydd som vi förutsatte var regntätt visade sig att det inte alls var det.. Vagnens tyg var dyngblött lite här och var.. Jontes strumpor va sura och ena armen... Som tur e sitter han ju på en pläd och den hade tagit den mesta vätan som tur e..

Alltså har Jonte suttit lite småsur jag vet inte hur länge och inte sagt ett knyst..
Det är därför jag skryter om honom...
Han gnäller minsan inte i första taget...

Det är hans mamma och pappa som får stå och SKÄMMAS!!!!!!!!!

VI ÄLSKAR DIG UNDERBARA UNGE!!!!


Just det vi va ju på BVC idag, 8 mån kontroll..
8620g
71.5 cm
stora starka killen har vi..

Mäklaren skulle ju komma idag oxå...
Jag vaknade 08.16 imorse i panik typ..Jonte brukar ju numer vakna runt 07 och sen lyckas jag ofta få honom att somna om till 08.. Inatt va jag inne sista gången runt 03-04 tror jag och sen inte ett ljud. Så nojig som man är så for jag upp och kolla så han andades....Han är ju förkyld och täpt så jag fick för mig att han kanske kvävts... Men inte då..
Jag hann och spackla lite och måla lite innan jag väckte honom..

09.30 va vi som sagt på BVC och det va frid och fröjd och "frisk" unge..
Tog en snabbis sväng på stan så att färgen och spacklet hunnit torka..
Väl hemma igen va det bara att fortsätta måla, spackla, lägga silikonlister, foga, damma, dammsuga, plocka leksaker och försöka hålla en snorig och gnällig unge i styr...

DET GICK HALV BRA ELLER INTE ALLS!!!!!!!!

Runt 12 masade sig karl upp...Han skulle ju som sagt åka och köpa bord på IKEA och så va han tvungen att köpa mer fog på Bauhause.

Jag höll fortfarande på med spackling, målning, städning..

Runt 13 ringer vår vän E och efter vad hon hör i bakgrunden och på min flåsande lite lätt hysteriska stämma så frågar hon om hon ska vara barnvakt åt Jonte 1 timme eller 2....

TACK SÅ IN I H-----TE FÖR VÄNNER!!!

Snacka om att det gick bättre, snabbare och smidigare att hinna klart med allt utan en unge hängandes i hasorna...
Klockan 15.55 va vi klara hemma, jag hoppade in i årets snabbaste dusch och 16.08 ringde mäklaren på dörren..
Phuuu!!!!!
Resultatet av värderingen va
GLÄDJANDE!!! 800.000 +/- 50.000!!!!
Då kände jag verkligen att det varit värt all stress och slit!!

Nu ska vi krypa till kojs...
Natti natti


2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att ni har väldig trevliga och hjälpsamma vänner omkring er, var rädda om dem.
    Jag kände riktigt stresen du hade när jag läste bloggen, tur att lördagen blev så lyckad och hysteriskt kul.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Stora Kille ?? Hiihii.. Vill du veta vad våran "Lilla Kille" väger !?
    Han väger 8730 g och är 69 cm lång å han var då 5 månader 3 veckor 1 dag gammal ;)
    Ingen liten biff vi har =) Ser ut som ni ahr haft roligt ! Vilken underbar gudfar Jonte har !

    SvaraRadera