måndag 31 augusti 2009

Hmmmmm

Ibland undrar jag vad folk tycker om oss som föräldrar..
Kan tänka mig att vissa har fått tanken, "har de aldrig barnet hemma?" eller "de lämnar jämt bort honom".
Visst Jonte är borta en del hos andra men det är oftast de som ber om att få ha honom hos sig, och ni andra småbarns föräldrar som läser detta vet att även om det bara är för 15 min så är "egen tid" oerhört värdefull.

Jag kom och tänka på det jag nyss skrivit nu när Jonte och vår vän M tog vagnen och gick iväg hem till henne. Det va inget vi planerat, men när min kära sambo vaknade så fråga han om jag ville hänga med och köra gocart. Klart jag ville det, vår vän M va just då hemma hos oss och vi frågade lite vänligt samtidigt som hon mer eller mindre erbjöd sig att ta hand om Jonte ett tag medan vi åker.

VI ÄLSKAR VÅR SON OCH SKULLE ALDRIG LÄMNA BORT HONOM OM VI INTE KÄNDE ATT DET VA RÄTT.

VI HAR UNDERBARA VÄNNER SOM ÄR SÅ SNÄLLA OCH BARNKÄRA SOM ALLTID STÄLLER UPP MED GLÄDJE OM MAN BEHÖVER HJÄLP ELLER STÄLLER UPP FRIVILLIGT.

TACK FÖR ATT NI ALLA FINNS I VÅRA LIV!!

9 kommentarer:

  1. Man behöver absolut all egen tid man kan få! Önska vi hade såna vänner som erbjöd sig att passa Vincent en stund så vi fick göra någe.. typ sova eller eller käka middag, kanske en bio.. men men.. Skatta er lyckliga!

    SvaraRadera
  2. Så länge ni inte märker att prinsen visar några symtom på nervositet, t ex gråtattacker helt plötsligt eller klänger sig fast vid er när det kommer andra människor i närheten så är det ingen fara att han är tillsammans med andra både nu och då. Och en sådan glad unge kan man ju inte låta bli att vilja ha hos sig ibland.
    Och ni är jättebra föräldrar, bättre kan inte Jonathan ha det.
    Puss och kram, mamma/mormor

    SvaraRadera
  3. Egentid är viktigt något jag nu saknar att jag inte haft. Nu ör jag sjukskriven och engla går på dagis så tar jag igen det. Kul när man känner att man kan lämna bort barnen så att de är trygga o ni med för den delen..
    Tänk inte poå vad andra säger utan gör det som är rätt för er och er familj.. Ni vet ju bäst själva :-)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Du veronica du ska absolut inte tänka så. När Leo var 4 veckor så lämnade vi honom med mormor och morfar för att både jag och Robin behövde lite egen tid och bara tid för varandra. det händer fortfarande att vi kanske har lust att dra iväg på bio eller något annat nån helg eller nån vardagskväll och då är ju inte alltid Leo med oss. Detta har relaterat i att Leo inte alls är rädd för att komma eller vara med någon annan än mamma och pappa, det tycker vi är jätte skönt att han trivs i våra vänners och våra föräldrars sällskap. Så ni är dom absolut bästa föräldrarna kan jag lova. Vissa föräldrar säger ibland " Neeej gud nej jag skulle inte kuna lämna henne/honom över en hel helg eller knapps ens för några timmar för han/hon skulle bli så ledsen"....ja men va faan, klart han/hon blir ledsen, hon/han får ju aldrig chansen att vara ifrån mamma och/eller pappa nångång och det behövs kan jag lova.
    Stå på er,jag tror att ni är jätte fina föräldrar.

    SvaraRadera
  5. tack för alla fina kommentarer..det värmer när man börjar tänka i sånna banor jag tänkt idag... kramar till er alla

    SvaraRadera
  6. Nej nej man ska inte bry sej om vad alla andra tycker...ni vet ju vad som är bäst för erat barn...Men ajg vet...mammasamvetet kommer fram... Alex var ju 8 veckor när vi lämnade honom till farmor... o man behöver rå om sitt förhållande med!! har man hjälp o ta sitt barn så ska man ta den hjälpen så sa min barnmorska senast idag. Men man är rädd för vad alla andra tycker o tänker men dom vet ju inte om vad erat barn gillar o inte gillar!! Det är nyttigt för barn o vara hos andra. Så tänk inte så...Jag tror inte Jonathan mår dåligt av det...tvärt om!! Kramar om dej!!

    SvaraRadera
  7. Jag tror stenhårt på att ni ska göra precis vad som känns bäst för er! Alla är ju olika, ingen likadan å tur är väll det =) Nått som är bra för den ena kanske inte alls passar den andra å tvärtom å hit å dit ;) De där tankarna å samvetet som kommer fram i många många siutationer när man har barn går inte att bara slå ifrån sig men det är ju då det är skönt att kunna prata om det med andra å få rensa tankarna lite! Jag är helt övertygad om att er lilla prins har det superbra!! =) Krama om honom från mig =)

    Johanna

    SvaraRadera
  8. Jag håller bara med ovanstående. EGENTID har guld i mun :) Kram på er från mig och Linus

    SvaraRadera
  9. man ska ta hand om varandra å skita i vad andra tycker å tängker jag vet att barnen tycker att det är kul att komma bort ett tag,hoppas ni mår bra/ella bella ding dång

    SvaraRadera