onsdag 14 oktober 2009

10 mån..

Idag har vår killen blivit ytterliga en månad närmre 1 år...
Det är helt galet..
Kollade på lite gamla kläder i stl 50.. Fattar inte att han varit så liten..
Idag va det bvc på schemat..
Kl 9...
Usch och fy vi är ju aldrig vakna så tidigt, typ..
Så det blev att sätta klockan och VÄCKA lilleman..
Jontes mått 14/10-09
9370 g
75 cm
46,6 cm huvudomfång

Det slog min att omfånget på hans huvud är typ nästan lika långt som han va lång när han föddes. Galet...

Efter bvc gick vi till ÖF Fenix, sjöng lite, lekte lite och hade allmänt kul. Vid 11.30 tänkte jag att jag skulle gå hem och mata Jonte så han kunde somna i sin säng direkt efter..Men inte då, han däcka ihop påväg hem så jag drog en snabbis repa på stan och inhandlade ett par fodrade vantar till lilleman.
Sen blev det vila, matning av barn och vid 15 mötte jag upp vänner på stan, en av dessa skulle oxå inhandla vantar till sin son.
Vid 16.30 kom min mormor/morfar hem till oss och firade Jonte, han fick en skjorta. M och E hängde på hem till oss från stan. Det va himla trevligt, vi träffas ju inte så ofta som man kanske skulle vilja men barn och dyl. kommer emellan ibland..
De tog lite gamla kläder från Jonte eftersom E är 7 mån yngre än Jonte.. Kul att kläderna kommer till mer användnig..

Nu sover sonen, jag ska ta nått gott att äta och karl ska iväg och träffa vänner...
Idag har vi även bokat avfärdstid och rutt inför vår Ullaredsresa 28/10...
Om någon behöver nått så är det bara att säga till..

3 kommentarer:

  1. Grattis mormors älskling! Om du vill kan du fråga mamma och pappa om du får luncha med grabbarna nästa fredag och sova hos oss lördag till söndag nästa vecka.
    Puss och kram mormor och Stefan

    SvaraRadera
  2. Jonte tackar JA på fredag och lördags erbjudandena

    SvaraRadera