fredag 2 oktober 2009

På bättringsvägen


Jippie vi har en sååå duktig pojke här hemma..Jonte har under denna sjukvecka lärt sig att alldeles själv gå ner från soffan...Han är sååå bra och vill ha aplåder och heja-rop när han kommit ner på golvet.... Bekräftelse behov?!?!?!?!?!

Ja här hemma har det verkligen varit sjukstuga denna vecka..
Det började med Jonte, snorig, hostig och febern har pendla mellan 36.7-39.0 samt att han varit helt geggig och röd i ögonen stackarn..
Så igår vaknade jag med hals ont...Inte så farligt, vi dammsög och styrde lite här hemma men vid 5 tiden däckade jag ihop totalt. Fick till och med gå in och lägga mig i sängen samt be karl stanna hemma från jobbet på natten.
Jag hade aldrig klarat av att ta hand om Jonte med min otroligt värkande och pulserande kropp.
Inatt sov Jonte bra från 8 till 02, då började han gråta och styra så in i norden..
Han höll på mellan 2-5, vid 5 gav pappa honom välling och då somna han om så sött till ca 10.30. Vilken tur att sambon va hemma inatt..

Idag har jag fortfarande ont i halsen och är lite däven men långt ifrån så dålig som jag va igår..
Håller alla tummar att jag ska bli bra tills imorn då jag och älsklingen ska fira hans födelsedag (en dag för tidigt...)
Jag har i hemlighet planerat bubbel på fredgagården 14.30-16.30 men lite moussernade vin
(det blev sambon tyvärr tvungen att inhandla då vi är för sjuka för att knata ner på stan),
sen vid 18 tiden ska vi gå någonstans och äta gott och till sist ska vi gå på bio..
Flickan som lekte med elden.
Hoppas på en toppen dag...

Vilken tur att vi har ER ALLA omkring oss som tar hand om vår illbatting så vi kan rå om oss själva ibland...
LÖV JO AL!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar