torsdag 3 december 2009

Nu vågar vi snacka om det....

Ja jag har inte våga skriva om det tidigare för när man väl tror att något blivit en rutin så ändras det direkt om man yppar minsta ord om saken..

MEN.....

Jonte sover numer hela natten från ca 7 till 8-9.30 morgonen efter (om han inte blir väckt). Han kan ha lite gnyperioder vid 7 hugget men somnar ofta om till 8-9.30 om inte längre vissa dagar... Ibland är det inte konstigt att blöjan läckt om han sover så länge.. Han dricker bara välling en gång om dagen eftersom han sover så länge.

Det är verkligen skönt att han nu sover så bra och länge eftersom jag nu jobbar och är ensam om nätterna. Skulle inte orka bråka med honom halva nätterna och sen jobba på det.
Jonte testar verkligen vårt tålamod här hemma nu. Speciellt när han börjar bli trött. Då kryper han fram till saker han vet att han inte får röra och sliter tag i dom. Så när man säger ifrån så slår, river eller sliter han i oss. Först va det bara mot mig men nu även mot pappa. Det är verkligen jobbigt men säkert en period som kommer att lägga sig och återkomma flera gånger under uppväxten.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med den stora killen här hemma innan jag nattar mig själv....

3 kommentarer:

  1. Det första valet är en förskola i smedby just för att det är nära jobbet... sen är det två i innerstan oxå...tror vårt tredjeval är just regnbågen..=) Så vem vet J o F kanse får gå på samma dagis!! Vi har satt januari som start datum men antaligen får vi väna ännu längre... antar att det är ganska fullt och lång dagis kö just nu...

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt :) Har faktiskt hänt två ggr nu med Liam oxå så jag håller tummarna för oss båda att våra småkottar fortsätter sover hela nätterna ! (i sina egna sängar) . Hur går det på jobbet och hur går det med alla barnvakter ? Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med rutiner som håller i sig och det låter som om du med får sova när han sover så mycket, skönt =)

    SvaraRadera