tisdag 1 december 2009

10.50-15.26


Ja det tar lååång tid att bli vaccinerad i Norrköping....

Nej allvarligt.
Igår ringde jag ju och kollade upp öppettiderna till vaccineringen och jag fick infon att Vrinnevi alltid hade öppet 10-20 så idag när vi väl kom upp vid 11.15 så möts vi av en lapp...
IDAG HAR VI ÖPPET FÖR VACCINATION 14-19.
Alltså knappt en siffta rätt från infon jag fick igår.
Så jag tänkte att då kanske Sandbyhov har öppet och om inte det så kan vi ju gå in till öppnaförskolan medans vi väntar...
HAHAHAHAHAAA.....
Trodde jag ja!!!
Vaccinationen va mellan 14-19 och Öf hade stängt för utbildning..
SNACKA OM ATT ALLT GICK VÅR VÄG IDAG.
Sur som ett bi va jag kl va 11.25, aldrig att jag skulle åka hem och styra för att snart igen klä på oss och börja köa......

Jag ringde mormor/gammo och morfar/gaffa och åkte dit. Där blev jag bjuden på mat, smarrig torsk i senapssås och potatis(min mormor gör världens godaste potatis!!).
Sen kl 13.20 gav vi oss än en gång av mot Vrinnevi för grissprutan.
GISSA om kön va lång!!! Vi börja köa 13.35 och va färdiga och klara att starta bilen 14.45 igen.
Jonte va världens duktigaste kille, sov först i kön och sen lite gnäll av tristess, förståligt, sen grät han "3 gråt" och sen inte ett ljud... Eftersom dagen blivit helt fel ligger han och försöker sova nu.. Det kommer jag att få sota för inatt men skit samma.

Så nu grisen (bortsett från spruta nr 2 för jonte om 3-8 veckor)
-Can´t touch it... darammdamda!!

2 kommentarer:

  1. Jag måste oxå ta mej till sjukhuset o ta sprutan nån dag men det känns som jag inte har tid... Tänkte oxå åka dit i dag på min lediga dag men såg att som öppnade kl 14 o då skulle vi iväg, orka stå i så lång kö då!! Skönt för dej att du har gjort det nu :)

    SvaraRadera
  2. Hej där :)
    Skönt att det är gjort men kunde inte Jonte fått sprutan på hans bvc? Å du oxå? Oliver följer iaf me när jag ska till bvc på måndag med Emil. Då passar hon på att ge även Oliver spruta 2, himla smidigt tycker jag!!!! Brukar du föresten gå till öppna på sandbyhov? Där har ju jag nämligen mer eller mindre bott senaste 6 åren ;) Kanske kan ses där nångång?
    Kram Johanna

    SvaraRadera