fredag 20 augusti 2010

augusti-fest

jepp sen ett par dagar är den årliga augustifesten igång. och för första gången på många många år har jag inte riktigt brytt mig.. har inte varit i wasaparken någon av dagarna och lyssnat på musik dels för att jag inte orkat samt för att det va så in i norden blött igår... men idag blev det en sväng ner på stan.
vi mötte upp mamma/mormor och stefan på harrys, masken den lilla grisen fick en GT och en öl... gissa om han njöt.. själv satt jag med mitt evinnerliga vatten men men.. efter harrys blev det en repa på masrknaden.. man måste ju lixom ner och trängas MINST en gång när det väl händer nått i stan... även på marknaden stod jag emot alla frestelser..
tjatade eller jag behövde inte tjata så mkr med påpeka en extra gång att den DÄR väska va RIIIIKTIGT FIIIN och att min plånbok faktiskt ÄR trasig... älskar dig!!!

nu sitter vi i soffan och degar, vi ser fyrverkerierna hyffsat från v-rums fönstret så de kolla vi nyss på. snart blir det nog sängen.... har inga planer för morgondagen får se vad som hittas på...

jag undrar?!??!!? är ens barn totaldäckat om man kan; lyfta ur denne från vagnen, lägga ner denne på skötbordet, klä av denne samt byta blöja för att sedan lägga ner denne i sängen utan att barnet i fråga vaknar?!??!!?

2 kommentarer:

  1. Då är de som klubbade sälar Lucas var ungefär likadan igår efter första dagen på dagis... O annars är han väldans lättväkt.

    SvaraRadera
  2. Då blev det inte så mycket lek med nya bilen då, klart att alla intryck och lek en hel vecka på förskolan tar ut sin rätt. Krama honom från mormor.

    SvaraRadera