måndag 9 augusti 2010

ja jag säger då det..... + uppdatering

snacka om att man kan bli gråhårig för mindre....

jonte har ju någon form av nässelutslag på kroppen eller i alla fall utslag. så jag ringde 1177 imorse. fick vänta en evighet men när jag väl kom fram och förklarade hur det är med jonte så säger sköterskan lillemor att jag direkt ska gå till väven(vår vårdcentral) jag behövde inte ringa utan det va bara att gå dit direkt......
när vi kommer fram till väven så har de lunchstängt.... hur kan en vårdcentral få ha lunchstängt undrar jag....?? jag lyckades i alla fall prata med en i receptionen och hon såg ut som ett frågetecken när jag sa att jag blivit informerad av 1177 att jag bara skulle gå dit....
men men det va bara att ta en promenad, gick bort en sväng på stan. träffa hanna och barnen.. såå stora de blivit, och söööta!!
väl tillbaka på väven ser den nya receptioneisten lika förvånad ut när jag säger vad 1177 sagt... så får man inte alls göra... men snäll som hon va så lyckades hon ragga upp en sköterska som tog sig tid med oss..
inte för att vi blev mkt klokare av det.. sköterskan bokade in oss hos en läkare machmud(stavning?!??!) kl 14.15.. samtidigt som hon bokar in oss säger hon "- jag undrar om han kan det här, barn och utslag men då slipper ni vänta så länge."
jag i mitt silla sinne tänker.... hur i hela helvete tänker du nu människa, visst vi behöver inte vänta länge men du skickar oss till en läkare som du inte tror klara av att diagnostisera min sons utslag.......!!!!

såååååå nu sitter vi här, jonte kolla på bamse och käkar äpple i väntan på att ge oss av till väven igen.. tur att vi bor 2 min därifrån.. och jag passar på att avskrivreagera mig.....

återkommer med resultatet från läkarbesöket........

UPPDAERING:
efter 1 timme på vårdcentralen med 30 minuters väntan efter att läkartiden skulle ha satt igång... hade tid 14.15 kom in till läkaren 14.45.....
läkarbesök innehållande titt i hals och öron, nerkissad son, lab-besök med stick i fingret, gråt och ett bamseklistermärke, åter till läkaren för att konstatera att det ännu en gång va en virusinfektion som jonte har i kroppen.. alltså inget att bota med förutom bra med mat, dricka och ev alvedon..... sååå less jag blir.. visst det är skönt att han inte behöver äta massa konstiga grejjer men ändå... dessa nedrans virusinfektioner..

sååå..... det blir inget sörping för oss imorn och det är jag väääldigt väldigt ledsen över. hade varit såå himlans roligt att se alla busfrön leka med varann och det hade varit kul att träffa tjejerna.. men men what to do!??!?!?! hoppas de får en toppen dag i alla fall..

och så måste jag tillägga. jag kanske får be om ursäkt innan jag vräker ur mig det MEN... nu får väven ta mig faaan se till att ha läkare och personal som kan tala svenska. de är säkert superduktiga på sitt jobb men kan man inte prata med patienterna eller göra sig förstådda så känns det som att något viktigt missats.... idag kunde jag ta mig faaan knappt förstå vad människan sa.. jag lyckades tyda, virusinfektion, mkt mat och dricka och alvedon samt återkom om inte bra...... det är ta mig faaan katastrof!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar