onsdag 18 augusti 2010

vilket barn vi har

ja är såå tacksam att jonte är så foglig som han är. imorse (skämmas på mig) kom jag på att jag inte alls börjar 8.00 utan 7.00. detta kom jag på 6.45... liiiiiiiiiiiiite bråttom kan man säga att jag/vi fick. fick bära upp jonte och byta på honom samt klä honom i sömnen. stackarn vaknade nog typ i bilen påväg till dagis. som tur e så va det inga problem att lämna honom på dagis. han lämnade snutt och napp så rart till mig och stack in och lekte.. såå tacksam så över honom och hans sätt att anpassa sig.
på jobbet fick jag skämmas!! eller det va väl ingen fara kom dit 7.15 så 15 min sen... tur att det inte fanns någon trafikpolis ute på vägarna imorse. men ändå jag tycker att de är såå oansvarigt att komma försent och nu stog jag själv för detta. pinsamt!!!t

annars funkar det superbra på jobbet, alla är så tillmötesgående och engagerade att jag/ vi nya ska trivas och känna oss välkomna. har fått lite info och så men resten kommer nog med tiden. barnen är söta och fina. det märks ( inte för att vara så) men det märks att man är på en mindre skola utanför stan. visst finns det exemplar men inte i samma mängd som jag mött tidigare. ska bli så spännande på måndag när skolan sätter igång på riktig. lite lätt spänd är jag dock allt ska ha 2 ämnen i åk 3 och 4. EQ (typ livskunskap tror jag) och bild, bild hur tänkte dom nu?? jag kan ju för faaan knappt rita en sträck gubbe.. men som vi sa på jobbet, jag ska motivera inspirera och instruera.

till en annan sak, jonte har blivit skitseg att söva på kvällarna. vi har fastnat i sövafällan. nu går det inte att lägga honom utan att ligga kvar tills han somnat. och nu idag så somna han och jag gick ut, för att sen vakna så mats gick in och så somna han igen. när vi väl sitter i soffan så hör vi bjälror innifrån lillemans rum..... sover gjorde han allt inte, det lät ett tag, dörren va stängd men nu sen ett par minuter så är det tyst så han har antagligen somnat men inte vågar jag gå in inte.

mats gick just hemifrån, en vän spelar på skandia teatern ikväll. men eftersom det varit två långa dagar för jonte på dagis så valde vi att jag och fisen skulle vara hemma. men imorn blir det rix fm-festival. imorn jobbar jag 7-13 så då blir det tidigt för lilleman så vi orkar med lite prataj på kvällen..

nu soffläge resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. ciao, tänkte bara tipsa om att min mamma alltid har tusen coola bild-uppgifter på lager som man kan sno... skönt att höra att du trivs. måste ses snart! kram

    SvaraRadera