söndag 8 augusti 2010

lite noja..

ja sista tiden har jag varit lite nojig, vimsig snurrig och jag vet inte vad.

jag har funderat mkt på livet, familjekonstilationer, barn och allt vad det innebär. jag har mått si och så. på ett sätt har jag helt plötsligt oväntat vilja få ett barn till. men samtidigt vill jag bara vara vi och är livrädd för vad en graviditet skulle innebära. jag har drömt om defekter på en bebis, drömt om en liten flicka och jag vet inte allt mitt huvud lyckats koka ihop. det är pissjobbigt, dels för att jag egentligen ine alls vill ha en bebis inte NU i alla fall och så är det lite kämpigt eftersom man behöver vara 2 om att skapa ett till barn och i detta fall saknas det 1 person. det är väl som jag skrev i ett par inlägg sedan.. jag blir väl bara påverkad av alla bebisfödslar runt omkring för tillfället...
men vill jag verkligen inte ha ett barn till... sen senare i framtiden??? vad händer om jag verkligen kommer på att jag vill ha ett barn till???

jaja nu lämnar jag tankar av detta slag i fred ett par år innan jag funderar vidare på det...
nu ska vi mysa ner i soffan och kolla på snabba cash...

2 kommentarer:

  1. Jobbiga tankar och funderingar! Men du kan ju alltid trösta dig med att det finns mängder med bebisar att låna när du vill=)

    SvaraRadera
  2. Klart man kan bli påverkad av att det föds bebisar överallt. Vi kände oss inte redo för en till plutt förrän vår dotter var lite mer än fyra år gammal. Sen finns det inget som säger att man måste skaffa syskon, utan gå helt på vad du/ni känner.
    För vissa passar det att ha tätt mellan barnen, andra, som vi, vill ha lite längre mellan barnen och en del vill ha ett barn. Inget är fel.

    SvaraRadera