måndag 11 januari 2010

Hmm


Ja nu är jag inte så säker på att det är tänder som spökar för vår lilla lejohjärta.

Inatt va det riktigt jobbigt och vid 00.15 gav jag upp efter att jag fått springa upp stup i kvarten för att trösta honom. Så jag bar in honom till mig.. På gott och ont..
Han brukar ju inte kunna sova i vår säng, men inatt gick det bättre även om det inte blev så mkt sova av. Jonte va skållhet och styrde mycket, skulle gärna ligga på mig.
Men 20 min här och där fick jag/vi nog sova innan kl blev 6.
Då somande vi, antagligen av ren utmattning. Sen vakande vi runt 8-8.30 då gick jag upp och bytte på Jonte och skickade in min stackars karl i säng. Han låg och sov på soffan eftersom han inte ville störa Jonte när han kom hem.

Då vid 8.30 hade Jontes feber sjunkit till 38.4 eller nått. Igår kväll hade jag 39.7 när han la sig. Jag värmde lite välling, gav honom flytande panodil och straxt innan 9 somnade hjärtat om, han sov 1-1,5 tim.

Runt 12.30 gick det inte att hålla gullet vaken längre, 15.15 tyckte jag att det va dax att vakna, för jag hoppas på en bättre natt inatt.
Vid 15.30 låg febern på 37,6, typ ingen feber alls. Men nu vid 7 när han skulle sova va febern uppe i 39.9. Han fick näsdroppar, panodil och välling och vad det verkar som så slockna han ordentligt...

Jag funderar på om det kan vara 3 dagars febern han fått?!?!?
Hmm, och jag som ska jobba imorn.. Jag får avvakta och se hur natten fortlöper, kanske jag kan börja lite senare än 11.30. Jag ska ju stänga så om jag får komma typ 1-2 så kan karln gå upp tidigare och ta Jonte så slipper jag skjutsa honom till barnvakterna..

1 kommentar:

  1. Usch det är så jobbigt när de har feber=( Vi kan ju ta vad vi känner att vi behöver när vi e sjuka men de kan ju inte ens säga vad de vill! Stackars! Krya på honom!

    SvaraRadera