måndag 25 januari 2010

lättnad


ja det blev en himlans bra dag.. lång men bra..
föreläsningarna/informationen va jättebra och redde ut många frågetecken. sen så hittade jag en skrivkompis till uppsatsen.
hon hade tänkt att skriva själv men va öppen för att ta hand om mig. vårt ämne eller det hon tänkt va klockrent, det va bara att spinna på.
imorn gav jag henne ledigt för hon har ju redan startat och så bor hon i link.. inte ska hon behöva komma hit för 1-2 timmar på biblioteket..
det fixar jag själv.. förhoppningsvis ;)

det blev som sagt en lång dag vi börja 10 och jag va hemma först runt 17 tiden. men det va en bra dag så det gjorde inte så mkt.
hann träffa vår handledare oxå. nu känns det betydligt bättre än vad det gjorde i går kväll..

haha... är det inte konstigt. jonte har sovit hur bra som helst den senaste tiden men natten till idag va orolig och slutade med att han sov i vår säng.
inget knöl och bök utan han somna direkt efter att han pillat lite på mig och kollat så jag låg kvar där bredvid.
trots att han sov bra sov jag halvbra och det blev ju inte bättre när karl kommer hem. han lägger sig och drar timmerstockar stora som hus...
då gav jag upp lite. nu är jag så trött så trött ska glo lite på handboll sen tidig sänggång..

jonte va med gudfar P och ett helt gäng på tropikariet idag. de hade haft en toppen dag och kom inte hem förän 17.30 eller nått.

vilken tur att vi har er alla runt omkring oss som hjälper till på ett eller annat sätt för att vår vardag ska klaffa...
vad vore vi utan er....

5 kommentarer:

  1. Ja, det var så skönt att hon sa att allt ser bra ut=) Lättanandes suck!
    Skönt att ni klarar det eviga pusslandet med barnpassning hit och dit när man jobbar m.m... det är inte lätt! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Jonte har världens bästa gudfar :) Skönt att det gått bra med skola o de. Va är det du pluggar föresten ? Kraam

    SvaraRadera
  3. Å fan du ska bli lärare :) Va flott ;) Är det mellanstadiet, högstadiet eller gymnasielärare du ska bli då?

    SvaraRadera
  4. låter ju som om allt löser sig för er nu.. kul att du hittade en kompis =) kan va skönt o dela på bördan ;-) verkligen snälla vänner som ställer upp fadt vad gör man inte för vänner.. jo man ställer ju upp för varandra ;-) kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild på J och P, de ser ut att ha väldans trevligt ihop. Vad skönt att det går så bra med alla som tar hand om J, det kommer att bli jättebra när han börjar på förskolan.
    Skönt att det blev bra för dig i skolan också.
    Kram mamma

    SvaraRadera